Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری جماران: امروز در میان اخباری که خواندم چشمم به مطالبی از آقای صادق خرازی افتاد. بدون هیچ پیش زمینه ای درباره ایشان،  لازم است که مطالب این جناب را مرور کنیم تا چند حاشیه ای بر آن داشته باشیم. 

ایشان می گوید:«اینکه بخواهیم نظامیان را منحصر کنیم کار پسندیده ای نیست، اینکه بگوییم خدا فقط شما را خلق کرده تا به جبهه بروید و شهید شوید، یا فقط بجنگید و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..، به نظر من این کار خیلی قابل توجیهی نیست. خیلی از رؤسای جمهور دنیا در آمریکا و اروپا نظامی بودند، مگر در اروپا ژنرال دوگل نبود؟ یا آیزنهاور در آمریکا. اگر توانایی ها و شایسته سالاری ها باشد، این مساله یک موضوعیت دیگری پیدا می کند. در صورتی که قانون منعی نداشته باشد، یک نظامی هم میتواند خودش را در معرض انتخاب شدن و رای مردم قرار دهد. اگر کسی توانایی و قدرت تاثیر گذاری و اقبال ملی داشته باشد، مانند شهید سلیمانی می تواند بیاید و کاندیدا شود.»

در این باره گفتنی است:

اولا خدا کسی را نظامی یا روحانی یا استاد دانشگاه و.... خلق نکرده بلکه انسان ها خود به اختیار شغلی را انتخاب می کنند.و به همین جهت اگر شغلی لوازمی داشت باید آن را بپذیرند. لوازم یک شغل هم گاه ایجابی است( مثل اینکه هر کس روحانی است لباس خاصی می پوشد ) و گاه سلبی است( مثل اینکه هر کس نظامی است نمی تواند بدون اجازه از کشور خارج شود. یا هر کس روحانی است نمی تواند ریش خود را بتراشد)

پس اگر بنا به صلاح دید عمومی و بنا به ملاحظه تاریخ یک مملکت و آثار سوء یک موضوع، برای نظامی ها  محدودیتی لحاظ شد این « کار قابل توجیه» است. و اگر یک انسان نظامی نخواست که به این محدودیت تن دهد، می تواند آن شغل را انتخاب نکند یا اگر قبلا هم انتخاب کرده، از آن استعفا دهد. چنانکه در ابتدای انقلاب، امام خمینی به اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی فرمودند یا در سپاه بمانند و یا در کار سیاسی و حزبی مشغول باشند. و همچنانکه امام به امامان جمعه سراسر کشور تکلیف کردند یا امام جمعه بمانند و یا در حزب جمهوری اسلامی فعالیت داشته باشند. 

ثانیا در ایران، بنا به آنچه تا کنون به کرات نوشته شده و به طور مکرر بوسط رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار گرفته است، یکی از ملاک های برجسته و خط مشی های روشن که قابل تغییر نیست، سخنان و وصایای امام خمینی است. و چنانکه به وضوح روشن است «حضور نظامیان در سیاست، از مواردی است که نه یک بار بلکه در مواقع مختلف و مهمتر از همه در وصیت نامه الهی سیاسی ایشان ، مورد اشاره و تأکید بوده است.»

پس لازم است آقای خرازی به صراحت بگویند که آیا فرامین و وصایای امام را قبول دارند و آن را همانند رهبر انقلاب و اکثریت مردم ایران،  «لازم الاتباع» می دانند، یا اینکه برای خودشان روش و منش دیگری دارند؟

ثالثا مطابق فرمان امام هیچ نظامی (چه با اقبال ملی و چه بدون اقبال ملی) ،نباید در سیاست دخالت کند و البته ورود به عرصه انتخابات، آن هم در شرایطی که همه هویت این انتخابات ،سیاسی است، ورود به سیاست است. و چنین کاری لاجرم نظامی ها و مجموعه ارکان آن را درگیر جناح بازی های داخلی می کند. ( مگر اینکه اصلا انتخاباتی نباشد تا در رقابتی نفس گیر رییس جمهوری تعیین شود)

لازم است در این جا به استدلال امام هم توجه کنیم که «ورود نظامیان به سیاست» را سم مهلک می دانند که باعث می شود تا نظامی ها در کار تخصصی خود هم نا توان باشند. [اینجا]

رابعا. یقین دارم که فرزندان غیور امام در نیروهای مسلح به وصیت امام پایبند هستند و البته اگر عزم خدمت در پست سیاسی را دارند ،می توانند استعفا دهند و مثل دیگر مردم عادی به کار سیاسی اشتغال داشته باشند. چنانکه بسیاری از ایشان تا کنون چنین کرده اند. 

و چه بسیار ارزشمند است سخنان چند روز پیش سخنگوی سپاه که گفته بود «{شهید سلیمانی} خطاب به من گفت: «به‌عنوان مسئول روابط‌عمومی و سخنگوی سپاه می‌خواهم چیزی را به شما بگویم. هر موقع شنیدید که قاسم سلیمانی می‌خواهد کاندیدای ریاست‌جمهوری شود، نیازی نیست که شما با من تماس بگیرید و صحت و سقم موضوع را جویا شوید. از جانب من مسئول هستید که این موضوع را به‌شدت تکذیب کنید؛ زیرا آن چیزی که من به‌عنوان یک پاسدار می‌خواهم، سربلندی و عزت مردم ایران است و اساسا به این موضوعات فکر نمی‌کنم.»

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 امام خمینی رهبر معظم انقلاب صادق خرازی وصیت امام خمینی جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۳۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در مراسم عزای سالروز شهادت امام صادق (ع) که با حضور انبوه زائران، مجاوران و اقامه‌کنندگان اجتماع صادقیون مشهد در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی گفت: اگر امام صادق (ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمی‌شد، اما اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی با بیان اینکه امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است، افزود: اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است. عمده وظیفه امام به این است که در پیشامد شرایط و موقعیت ها، یک نظام حاکمیتی تشکیل بدهد و به موازات امامت ، امامت سیاسی جامعه را هم به دست بگیرد.

وی با تأکید بر ضرورت شناخت دلایل مظلومیت امام صادق (ع) افزود: شهرت اصلی امام صادق (ع) در میان ائمه اطهار (ع) به علم، دانش و تربیت اصحاب و شاگردان است، اما آن‌چه باید در روز شهادت ایشان بیش از پیش موردتوجه قرار بگیرد، مظلومیت این امام همام و فلسفه مظلومیت ایشان است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: همه باید بدانند که این ظلم به‌طور انحصاری بر امام صادق (ع) روا داشته می‌شد و سایر علمای بلاد اسلامی نه تنها موردظلم نبودند بلکه از طرف حاکمیت منصور دوانیقی ملعون حمایت می‌شدند. این ظلم هم محدود به خوراندن زهر و شهادت حضرت نیست بلکه مربوط به تلاش مستمر و مداوم بنی‌عباس برای سرکوب و تحقیر جریان تشیع است که در طول سالیان دراز دنبال شد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی گفت:  امام صادق (ع) در مقام حجت بالغه الهی ادعای امامت داشت و این ادعا از نظر دستگاه حاکم به عنوان یک آفت قطعی در برابر استمرار قدرت و حکومت آنها به شمار می‌رفت. اگر امام صادق (ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمی‌شد.

 

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان
  • علم‌الهدی : اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد، به او ظلم نمی‌شد/ امامت سیاسی دشمن دارد
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • امامت سیاسی دلیل نفرت دشمنان اهل بیت (ع) بود
  • جهان شاهد صدور انقلاب امام خمینی(ره) است
  • ابوترابی: «وعده صادق» آغاز تحول در منطقه و معادلات سیاسی است
  • امام خمینی(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه قم رقم زد
  • مسئولیت علم در کلاس امام صادق(ع)